9 Mart 2011 Çarşamba

Delhi’de bir mola... YENİ DELHİ - HİNDİSTAN

9 Mart 2011

36 saat trenin üst ranzasından ayrılmadım, sigara içmek için tuvaleti ziyaret etmem dışında. Sıkıldığımı söyleyemem, devamlı uyudum, aralarda da kitap okudum. Hatta bilgisayarımı açıp film seyretmeye bile zamanım kalmadı. Yolum boyunca ilk defa kendimle başbaşa kaldığım ve kendimle olmaktan huzur duyduğum, ayrıca bir ayı aşkındır ilk defa bağdaş kurmayı başarabildiğim bu yolculuk sabah 7 sularında New Delhi istasyonunda sona erdi.
Geoffrey benden önce vardığı ve geceyi orada geçirdiği için Pahan Ganj’da bir oda tutmuştu. Bu yeni

Pahan Ganj
ve deli şehirde otele ulaşmanın zaman alacağını düşünüyordum ki gar Pahan Ganj’da çıktı. Peşime takılan rikşaları duymamazlıktan gelerek ve birkaç kişiye de yol sorarak oteli 10 dakika içerisinde buldum.Geoffrey’i uyandırdım tabi ki. Zaten kahvaltı zamanı gelmişti. Genelde ucuz otellerin ve pansiyonların bulunduğu, turistlerin çoğunlukla tercih ettiği Ana Pazar’daydık. Jaisalmer trenimiz akşam üzeri 5’te idi, ondan öncesinde yapmamız gereken sadece valizlerimizi emanete bırakmaktı. O yüzden başkent Delhi’yi keşfe çıktık.
Şehir, antik ve yeni olmak üzere iki kısma ayrılıyordu. Yeni kısım dedikleri İngilizlerin eseri. Yakınımızda olduğu için biz de Yeni Delhi’den başladık. Öncesinde artık rutinleşmiş olan pansumana gittim. Yaramı her gören doktor gibi gittiğim doktor da suratını ekşitti. İyiye gittiğini söyledi ama yine de antibiyotik verdi, sadece önlem amaçlı 5 günlük.
Yeni Delhi modern binaları, alışveriş merkezi ile düzenli görünüyordu. Meydana gittik, markaların olduğu. Burası gördüğüm diğer Hindistan sokaklarından çok farklıydı, Avrupaiydi. Hiçbir şekilde Hintli değildi. Yabancılık çektim. Eski Delhi’nin keşmekeş sokaklarına kendimi attığımda ancak rahat ettim.Kalesi ile, pazarı ile, karmaşası ile artık aşina olduğum kültürü yine karşımda buldum.
Bu çok hızlandırılmış turdan sonra bagajlarımızı aldık ve trenin kalkacağı istasyona gidip emanete bıraktık. Ufak birer çanta ve uyku tulumlarımız ile Jaisalmer’e, çöle doğru yola çıktık. 18 saatlik bir yolculuk ve benim trendeki 3. gecem  olacaktı.